SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, August 21, 2014

~Batuk Menyerang~

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Selamat pagi semua. Salam pembuka bicara buat pagi yang kedinginan. Hujan membasahi seawal pagi tadi mengakibatkan aku lambat ke kerja. Jalan sesak. Kena tunggu asben keluar rumah sekali sebab nak tolong tutup pintu pagar. Alangkah bagusnya kalau pagar itu dapat ditukarkan auto gate. Ok, mulalah nak jadi manusia yang lupa diri. Tak tahu erti bersyukur. Nasib baik ada pintu pagar kan. Kalau tak ada lagi susah.

Okey, lupakan kisah pintu pagar dan manusia yang lupa diri kejap tadi. Akuler tu. Saat sedang menaip entri ini batuk mewarnai kisah entri ini. Batuk tak henti-henti. Ada masa tekak terasa gatal/ Macam mahu digaru. Ada masa sakit perut akibat batuk yang kuat terasa sampai ke kepala pun ada juga.


Air putih sudah bergelen-gelen aku minum. Kejap lagi mahu cari petua lain untuk hilangkan batuk ini. Harus dilesapkan dengan kadar segera kerana batuk ini menganggu aktiviti harian serta menganggu tidurku. Paling sadis bila roomate aku pun batuk jugak. Bising yang amat sampai aku pun tidak boleh lena. Itu sahaja kisah batuk aku. Harap cepat sembuh secepat mungkin. Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                                   

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart