Sunday, August 24, 2014

~Beraya Ke Rumah Jiran~

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtra...

Selamat pagi ahad. Salam 28 Syawal. Dua hari lagi Syawal akan meninggalkan kita. Aku akan cuba menceritakan mengenai Syawal setakat mana yang termampu untuk kenangan buat aku kelak. Hari ini akan tiba lagi jenazah MH17. Hati masih lagi diragut pilu. Entah kenapa kesedihan itu dapat dirasai sedalam-dalamnya walaupun tidak ada seorang kenalan mahupun ahli keluarga yang terlibat. Sesungguhnya ahli keluarga mereka diuji hebat dan Allah akan menguji setakat kemampuan seseorang. Jika aku mungkin tidak sekuat mereka. Semoga mereka akan terus tabah.

Okeylah, mahu bercerita perihal beraya. Masih belum lagi habis ceritanya. Ini kisah dua minggu sudah, baru berkesempatan mahu menceritakan. Jiran sebelah rumah adakan rumah terbuka. Memang haruslah terjah. Jiran aku ni memang baik. Selalu bagi lauk atau apa sahaja. Anak-anaknya pun rajin datang ke rumah bermain dengan adriana dan ammar.


Ini ketika hari kejadian. Anak-anak aku tengah. Ini kat rumah aku lagi.

Ammar berjubah dengan kawannya Ami.

 Ada sambut hari lahir dua orang anak mereka.


 Jiran aku yang dukung baby. 


 Sesi potong kek.


Ini pula anak-anak aku. Dapatlah makan kek mereka. Adriana gigih nak bertudung. Nampak ayu anak daraku sorang. Itu sahaja kisahnya. Ada beberapa entri lagi yang akan menceritakan Syawal untuk penutup Syawal. Sekian dan wassalam...

Aku Penulisnya,






                                                                                                                       

No comments: