Tuesday, December 14, 2010

~Kerunsingan Hatiku~

Mengenai kerunsingan hati ku nie bukan apa..cuma pasal baby jea..last week aku scan 3D kat Klinik Pakar Liu & Vincent berdekatan Hotel King's.  memang ramai orangler kalau nak jumpa Dr Liu.  masa adriana pun ramai yang suggetkan jumpa Dr Liu.  Dr nie mungkin friendly.  tue ramai orang suka buat appointment dengan dia..

so berbalik kepada cerita mengenai kerunsingan hatiku, Dr scan kata semua ok..Gender baby pun da nampak.  Aku tak kisah sangat..Kalau perempuan alhamdulillah, kalau lelaki pun alhamdulillah...

Then Dr terangkan yang berat baby aku da 1500g untuk 28 weeks..Dr kata besar sikit dari usia kandungan.  Kalau ikutkan scan tarikh EDD aku pada 23 Februari 2010...Kalau ikut tarikh last period aku 7 Mac 2010.

Dr kata jangan over duelah..nanti baby lagi besar.  boleh mencecah 3.5kg.  oh aku susah hati..sebabnya masa lahirkan adriana dulu berat 2.8kg pun aku kena vacuum.  risau jugak aku.  harap-harap semua berjalan dengan lancar.

tapi memang aku akui perut aku kali nie memang besar.  masa aku 4 bulan nurse kat poliklinik pun tegur "perut awak nie besar".  bb yang besar ke banyak lemak aku pun tak tahu...hehehe

Ini scan yang kami buat..tapi kali nie scan tak ada warna..aku pun tak tahu pasai apa...
Sekadar selingan....
Ini masa scan adriana...masa nie mengandungkan adriana 7 bulan

aku tak kisah janji baby akan dilahirkan secara sihat, sempurna dan boleh menjengah dunia ini..semoga semua berjalan dengan lancar dan dipermudahkan.  Just nak tahu ada sesiapa yang mempunyai pengalaman seperti aku??boleh share2 dengan aku...

Note>>Aku da selesai melakukan MGTT Test...satu ari fenin akibat minum air gula..


2 comments:

Anonymous said...

aikk nape plak gambo 3D xdak colour tu ? tu dh cm 2D je ..

emmm , now rs nye senang cek up bebtul ..

Aleyn said...

InsyaAllah tak der apa2...banyak2 berdoa dan selebihnyer tawakal...