Wednesday, December 29, 2010

~Aku Cuti Sebab....~

Salam...Hari nie baru kesempatan untuk update blog aku nie..hari Isnin (27/12/2010) aku ada checkup di Poliklinik seperti biasa..bila kandungan da masuk 7 bulan aku da kena datang 2minggu...Mula-mula memang nak pergi checkup jea then nak ke opis..tapi sebab adriana demam aku tak ke opis lah..so aku amik emergency leave..da lama adriana tak demam rasa kalut satu badan..

bila budak da demam nie macam-macam karenahlah...dok merengeklah..nak berdukunglah, nak berpangkulah...pendek kata nak mama 24 jam yea..adriana da start demam hari jumaat..berjangkit dengan neneknya...dari ari jumaat memang dia melepek jea..barulah tengok adriana tidak seaktif biasa..selalunya tak boleh diam seminit..nie suruh bangun duduk pun tak nak..baring jea..tapi mama jadi mangsa sebab kena ada sentiasa dengan dia..

bila da demam nie kita nak tido pun jadi tak lena..susah hatilah badan panas kan..dok cek suhu badan dia jea.  yang menjadi masalah bila time MAKAN UBAT..memangler macam kes penderaan kalau nak bagi adriana makan ubat.  kalau dengan papanya lagiler..papanya kurang sabar berbanding dengan mamanya..:-) penyabar ke aku??kadang hilang sabar gak..bila bagi makan ubat dia sembur balik..

nak pujuk aku tak nak makan ubat adriana suh aku letak cool fever jea..dia kata tak payah makan ubat..jadi aku amik keputusan masukkan ubat bontot jea sebab bila cek suhu dia panas sgt..aku da risau...akhirnya masukler ubat bontot jea..tang nie serahkan pada yang pakar..papanyalah yang biasa buat..aku nie memang penakut..agaknya adriana penakut makan ubat ikut sapelah???
PAPA or MAMA?

oklah..nie gambar adriana yang sempat aku amik melalui hp..budak yang tengah tidak sihat...
Masa nie adriana belum tido pun..baring-baring jea..
abaikan bantal busuknya itu yea...

Note>>Ada tak antara korang yang anak-anak susah nak makan ubat macam adriana??

1 comment:

Mrs. Simplicity said...

alahai sian nya adriana. bila dah demam mama pun susah hati. so far tak penah lagi nia dgn adel masuk ubat bontot tu. kalau kena buat tak tau la cmne. sebab nia dgn adel especially nia mmg senang bagi makan ubat. nganga je. hope adriana tak sakit lg dah. kang penat mama nak handle dah la makin sarat tu :)