Pages

Friday, March 31, 2017

Entri Penutup Mac

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Sudah beberapa hari jugak tidak menulis di sini. Biasalah alasan klise adalah sibuk. Sibuk ke sini, sibuk ke sana. Urusan sana, urusan sini. Selagi belum tutup mata begitulah kan. Semoga urusan kita dipermudahkan.

Aku sedang menanti sesuatu. Tidak sabar sebenarnya. Tapi belum boleh dikongsikan di sini dulu. Tunggu bila sudah sedia semuanya akan aku umumkan. Perasaan aku lebih kepada teruja. Maklumlah untuk orang yang pertama kali mesti perasaan sebegitu meresap dalam diri.

Urusan khamis lepas, alhamdulillah sudah selesai. Lepas ini hadap membayarlah. Pejam celik sudah seminggulah menggunakannya.

Anak-anak setakat hari ini masih dibekalkan makan dari rumah. Adalah bila datang waktu-waktu darurat, tersasar juga.

Semalam buat pemeriksaan. Memang dah set dalam fikiran nak hadap semalam je tapi kena datang semula atas sebab-sebab tak dapat dielakkan. Semalaman tak lelap tidur boleh pula jadi macam ni. Sebelum ke klinik dah berapa kali keluar masuk tandas. Teruk sangat perangai.

Semalam lunch dengan Adda. Aku kenal Adda ni melalui suami. Suami dia dan suami aku kerja Kastam. Lama tak jumpa dia. Dengan dia sekali semalam terjebak buat pemeriksaan selain Kak Nisah, kawan aku.

Semalam sang suami pulang. Haruslah tak lekat di rumah.

Menunaikan janji anak-anak malam tadi. Sukalah kan dapat makan. Aku makan sikit-sikit je memandangkan aku kawal makan sekarang. Apa lagi? Itu ajelah ceritanya. Nanti bersambung lagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena, 
Fyda Adim


No comments: