Tuesday, March 7, 2017

Meraikan Ulangtahun Kelahiran Anakandaku Ammar Qayyum

Assalamualaikum.

Lambat mencoretkan entri ini atas sebab kekangan masa. Sabtu lepas sibuk menyiapkan tempahan cheesetart. Kemudian sebelah malam pula sibuk menyiapkan cerpen untuk Antologi Tribunal Cinta. Moga ada ruang dan peluang. Sekurang-kurangnya satu buah tangan untuk tahun ini. At least..Amboi tulis omputih sangat.

Anakanda Ammar sudah menyambut ulangtahun kelahirannya yang ke-6 tahun pada 21 Februari yang lepas. Tahun ini sambutan untuk anak-anak hanya bersederhana saja. Sudah cukuplah dari umur setahun disambut secara jemputan. Dari jemputan keluarga sampai dah jemput kawan-kawan. sambutan di sekolah pun sudah merasa. Cukuplah untuk zaman kanak-kanak mereka. Bolehlah dijadikan kenangan nanti.

Jadi untuk ulangtahun Ammar, suami membawa kami makan di The Windmill Station. Masa hari lahir Dak Kakak, kita orang sudah ke Old Town. Entrinya di SINI. Jadi untuk adik, kita tukar selera pula. Cuma kek kami kekalkan beli yang slice di Secret Recipe. Senangkan. Habis cerita.

Tersenyum dia bila suami kata nak bawa makan sempena hari jadinya.

Dak Kakak dan Dak Adik. kalau bergaduh, boleh menyinga maknya.

Kakak suapkan adik.

Giliran adik pula suapkan kakaknya.

Berswafoto bersama lelaki kesayangan aku.

Aku pesan menu ini temph hari.

Ini pula menu untuk anak-anak.

Menu untuk suami yang asyik menu mengembeknya. Lepas mengembek mesti dia kata migrainlah, sakit kepalalah dan sewaktu dengannya.

Dak Kakak yang cerewet dan boleh buat gaduh kalau suruh dia makan. Sampaikan ada orang kata aku tak bagi anak aku makan. Wak lu. Kejam nau bunyinya. Kan aku pun dah kejam terkeluar ayat gitu. Ampunkan saya.

Sambutan kecil untuk keluarga kecil ini. Janji semua gembira bila meluangkan masa bersama walaupun masa yang ada itu singkat. Biarlah diukur dengan kualiti bukan kuantitinya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: