Sunday, March 26, 2017

Kenduri Kahwin Di SMK Malim

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Selamat beristirehat. Esok sudah mula bersekolah. Ini bermakna mulalah rutin hakiki sebagai mak supir dan hari huru-hara. Bangun awal pagi, siap-siap bekalan anak-anak, hantar sekolah dan berkejaran ke pejabat pula. Lagi rare, hadap jammed. Itu perkara yang biasalah bila hari sekolah. Semuanya mahu cepat. Terkejar sana, terkejar sini.

Semalam, masih ada lagi kenduri kahwin. Hujung minggu dan cuti sekolah. Cuti sekolah akan datang kita sudah menyambut Ramadan. Jadi awal pagi kami sudah bersiap-siap. Mana nak hantar mak mertua aku balik sebab dia tidur di rumah kami satu malam. Kemudian nak ke kenduri kahwin, Dari kenduri bergegas ke rumah mak sebab adik aku buat birthday anak dia.

Walaupun bukan hari sekolah, hujung minggu pun ada masa-masanya kelam-kabut jugak. Penuh program satu hari. keluar pagi, baliknya adakalanya tengahmalam. Sibuk dan padatnya jadual harian.

Swafoto bersama insan-insan tersayang dalam hidup aku.

Sampai tempat kenduri, terserempak dengan anak buah aku.

Bila ramai-ramai haruslah bergambar.

Family aku dan family kakak sepupu aku. Tak cukup korum pun.

Abang kakak dan adik-adik. Berperangai si Ammar tu kalau bergambar.

 Pengantin sedang bergambar bersama keluarga.

Suasana majlis semalam.

Sebelum pulang, bergambarlah kami berlatarbelakangkan pelamin. Petangnya mahu ke rumah mak pula. Sebelah petang jumpa di Peringgit pula meraikan ulangtahun kelahiran anak adik aku. Entrinya akan menyusul nanti. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Hernee Nazir said...

time kenduri kawin la dpt kumpul anak beranak kan..

- LAST DAY!! JOM JOIN GIVEAWAY MARCH BY HERNEENAZIR.COM -

Adam said...

Sabtu lepas saya kat melaka jugak. Pun pergi jemputan kawen. Hujung minggu ada je orang kawin.