Pages

Monday, March 20, 2017

Tempahan Candy Booth Di Jasin

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat tengahari semua. Korang dah lunch ke? Aku baru sahaja selesai lunch. Memandangkan hari ini cuti aku masak yang ringkas saja. Spageti aglio olio buat isi perut. Kalau sensorang, masak yang ringkas saja. Janji kenyang. Hari ini aku emergency leave. Badan sakit-sakit setelah dua hari berposak dengan pelbagai urusan.

Anak-anak pulang ke kampung. Minggu ini cuti sekolah. Esok aku dah jemput mereka. Mana boleh lama-lama. Aku kesunyian nanti. Bila ada kesunyian, nanti aku jatuh kemurungan. Lagi parah jadinya. Sabtu lepas, aku dapat tempahan candy booth di Kg. Kesang Jaya, Jasin.

Dua minggu berturut-turut memang meletihkan tapi bila buat benda yang kita minat kenalah ketepikan keletihan itu. Dulu aku selalu layan buat benda-benda ini bila adakan majlis untuk anak-anak. Tapi memandangkan anak-anak sudah puas disogok dengan majlis sebegini, aku alihkan minat ini untuk majlis orang lain pula.

Tema minggu lepas adalah Ben 10 dan Tinkerbell. Ada tiga orang kanak-kanak yang diraikan. Dua orang kanak-kanak perempuan dan seorang lelaki. Tema kali ini berlainan. Selalunya aku dapat Didi and Friends. Jadi aku memang teruja bila dapat tema kartun yang lain daripada kebiasaannya.

Tulisan Happt Birthday itu dilukis oleh adik aku. Dia memang kreatif kalau bab melukis. Kalau kakaknya yang melukis, entah apa jadinya.

 Dadih perisa jagung. Belon helium diberikan secara percuma untuk setiap tempahan.

 Slice cakes yang aku tempah pada orang yang sama.

Antara menu-menu yang dipilih dalam Pakej Nayli.

Brownies aku tempah pada orang yang sama buat slice kek. Senang dia hantar sekali.

Untuk gegirl.

 Ini pula nama boboi.

 Susunan dadih yang diletakkan di sebelah tepi.

Tema warnanya hijau coklat.

 Creampuff yang sedap.

Apam polkdot yang ditempah dengan orang yang sama buat creampuff.

Chhesetart oleh Myra Mokhtar.

Belon helium percuma untuk setiap tempahan bagi mana-mana pakej candy booth. Jom orang Melaka, serikan majlis anda dengan candy booth.


Hasil kerja tangan aku sabtu lepas dibantu suami dan anak-anak. Mereka bertiga yang banyak menolong. Suami yang tukang ambil belon di kedai. Terima kasih sangat-sangat kerana menyokong dan melayan minat sang isteri.

Itu sahaja perkongsian aku untuk tenghari ini. Serba-sedikit aktiviti aku dan keluarga sabtu lepas. Bersambung lagi dengan entri yang lain. Untuk orang Melaka, sesiapa yang berminat mahu menempah candy booth, boleh hantarkan sms atau whatsapp pada aku di talian 017-6741270
(Fyda Adim).

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: