SUKA ENTRY DI SINI???

Friday, March 11, 2016

Titipan Jumaat

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Tengahari ini tidak ke mana-mana. Menjadi penunggu setia di pejabat. Kemalasan melanda. Lagipun ada benda nak dibuatnya dengan rasa santai waktu rehat panjang ini. Tapi nampaknya macam tidak berjaya aje misi yang dibawa penuh semangat pagi tadi.

Menjelang rehat semangat itu pun sudah kendur. Pagi tadi pergi kerja macam biasa. Hari ini aku offday menghantar anak-anak ke sekolah. Asben ada jadi aku terus ke pejabat. Peristiwa minggu lepas masih segar bermain di minda.

Minggu lepas sewaktu aku berhenti di lampu isyarat berdekatan rumah, ada berlakunya kemalangan motorsikal dan kereta. Depan matu aku.

Sedang asyik melayan lagu di radio, ada sebuah motor berdesup laju sebelah kereta aku. Memang laju gile. Motor berkuasa tinggi. Terdetik dalam hati lajunya motor ni.

Kebetulan ada sebuah Myvi yang ada dalam deretan menunggu lampu isyarat dia memang nampak nak selekoh masuk ke simpang antara pertengahan jalan. Motor tu ingat dia sempat potong depan kereta tapi kereta itu bergerak.

Makanya, berlanggarlah. Terkejut aku. Menggigil kejapan. Kemudian adalah beberapa orang yang menolong. Bila lampu bertukar hijau aku pun gerak dan tak pandang pun sebelah jalan. Takut!!!

Pagi tadi, ada perjumpaan dengan Pengarah JKMN Melaka yang baru. Yang berdiri tu pengarah baru kami. Masa ni baru sudah potong kek.

Kemudian adalah sesi memperkenalkan diri. Dan beberapa amanat daripada pengarah. itu sahaja entri ringkas untuk hari ini. Cepatlah balik sebab terfikir-fikri kerja yang menunggu kat rumah. Hantaran oh hantaran! Sekian, wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart