SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, March 2, 2016

Pasang Lampu Dan Kipas

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Entri kedua menyusul bila kerajinan datang merasuk dalam diri. Malam tadi kononnya nak tidur awal tapi bila keinginan menulis datang, makanya tulislah sedikit. Melepaskan gian. Hehehe. Entri ringkas-ringkas jadilah. Banyak entri yang draf sebenarnya.

Baiklah, ini cerita lapuk. Dah lama tak cerita perihal rumah. Lagipun tak ada perubahan apa-apa pun. Sejak renovate dua tahun lepas, begitu ajelah rupanya. Tapi sebab sudah ada gambarnya dan dari jadi draf baiklah aku tuliskan juga entri ini. Sekurang-kurangnya, aku ingat momen-momen ini bila berlakunya. Sekadar kenangan untuk diri sendiri.

Plan nak pasang downlight memang sudah tersimpan lama. Tetapi bila banyak sangat kekangannya, makanya perancangan itu terpaksalah ditunda. Ada perkara yang lebih penting perlu didahulukan. Jadi ini barulah berkesempatan menunaikan impian kami suami isteri. Itu pun pasang downlight di ruang tamu dulu.

Di sinilah ditambah lampu downlight.

Ini nak pasang kipas. Kebetulan kipas bilik tidur utama rosak, jadi terpaksalah tukar. Kipas yang ada di ruang tamu, kita orang tukar ke dalam bilik dan kipas baru kita orang ganti di luar.

Itu masa nak tebuk lubang untuk pasang downlight.

Beginilah rupanya setelah dipasang. Aku suka!Aku suka!

Ini lampu tambahan. Saje gedik nak berchandelier bagai. Belilah satu. Murah aje. Ada promo dapatlah RM100. Nak beli yang sampai tiga empat ratus memang tidaklah. Banyak benda lain nak beli. Ini pun dah cantik. Itu sahaja perkongsian daripada aku. Sekian dan wassalam.

Salam pena,




3 comments:

Masitah Samsudin said...

Wow... cantiknya chandelier tu...dah nampak mewah tu...

YieN said...

Cantiknya lampu chandelier tu.. Teringat sepupu kite panggil "lampu cinderella" sbb dia x reti sebut "chandelier" tu, haha~~

adianiez AIDA said...

cantik!
skit skit makin lawa umah fida :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart