SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, March 7, 2016

Misi Untuk Hari Isnin

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Jam menunjukkan jam 12.30 pagi. Mata masih lagi belum minta seru untuk tidur. Jadi marilah menulis sikit sebelum masuk beradu. Sebenarnya ada benda lain yang aku kena habiskan tulis. Tapi itulah bila dah tertangguh tu, nak mulakan balik memang berzamanlah. Mereput aku rasa.

Baiklah, sebelum aku meleret yang bukan-bukan kita berbalik pada tajuk aje. Misi untuk hari ini adalah untuk anak dara aku yang sorang tu. Hari ini dia akan memulakan rutin barunya. Sudah lama juga mencari alternatif barulah datang serunya. Setelah mencari segala jalan, barulah aku dapat menghantar Adriana ke sekolah agama. Dah terlambat ni. Sepatutnya masukkan dari darjah satu. Tak apalah. Nak buat macam mana atas seba-sebab yang tidak dapat dielakkan.

Sabtu lepas gigih mencari segala kelengkapan sekolah agama untuk Adriana.

Kain hitam, anak tudung dan tudung untuknya.

 Kemudian aku tinjau kawasan sekolahnya.

Waktu persekolahan sekolah petang.

Ini kawasan sekolahnya. Okeylah, aku dah lega bila dapat tahu ada sekolah agama yang berdekatan sebabnya sekolah ni belah dalam. Aku memang tak pernah tahu. Nasiblah tanya-tanya orang. Setelah berminggu memikirkan hal sekolah agama, akhirnya selesai juga. Jadi tak sabar nak memulakan rutin baru Adriana hari ini. Baiklah, mahu tidur. Tunggu entri lain pula. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

its ok fyda.
nana darjah 2 kan?
tak terlalu lambat.
ramai kawan2 nurin & syuhada yg masuk skola agama darjah 2.
in shaa Allah nana dipermudahkan.
sama aje silibus dgn pendidikan islam skola pagi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart