SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, January 18, 2016

Stok Bekalan Anak-anak

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Kembali ke sekolah, kembali bekerja, kembali menjalani hari-hari yang kelam-kabut dan kembali menjalani rutin hakiki yang super duper. Sekarang waktu malam aku dah siap-siapkan semua keperluan anak-anak supaya paginya aku tidaklah kelam kabut sangat.

Susun beg-beg depan pintu, awal pagi terus angkut semua dalam kereta. Senang. Sentuh bab bekal untuk anak-anak ke sekolah. Semenjak asben tak kerja di Melaka, aku memang sangat terkejar-kejar masa. Pagi memang tak sempat nak bersantai-santai kat dapur nak siapkan bekal.

Jadi, aku siapkan bekal yang ringkas aje untuk anak-anak supaya waktu pagi aku tidak kelam-kabut. Tapi aku tetap akan bawakkan mereka bekal jugak. Sesekali aje aku singgah di gerai untuk beli kuih. Memang tak dan berbento bagai. Ada yang terlambat nanti.

Inilah stok yang aku beli untuk mereka berdua. Rotilah, biskutlah, waffle dan apa saja. Janji mereka kenyang di sekolah.

Dan tidak ketinggalan, aku bekalkan sekotak air coklat selain air masak untuk mereka. Itu saja yang mampu dan terdaya untuk aku lakukan untuk mereka. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Bila dah bekalkan macam tu kita tak bimbang dia lapar Fyda:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart