SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, January 26, 2016

Cerita Hari Ini

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat petang semua. Hari ini aku cuti atas sebab-sebab tertentu dan tidak dapat dielakkan. Lagi pun dah lama tak cuti sendiri. Boleh berehat-rehat di rumah dan melakukan beberapa aktiviti sendiri. Saya perlukan masa untuk diri sendiri. Hah gitu. Poyo je.

Walaupun hari ini cuti namun tugas hakiki tetap berjalan seperti biasa. Awal pagi sudah berdedai-dedai di atas jalan raya untuk hantar anak-anak ke sekolah. Nasiblah hari ini cuti. Anak bongsu si Ammar buat perangai. Setakat ni dia bongsulah kan. Buku dia tertinggal kat rumah nenek. Dah satu hal. Tengok dia nangis aku pergi amik buku dia kat rumah nenek.

Buku inilah yang tertinggal. Adoilah anak. Tengok dia mengesat air mata memang mengusik naluri keibuaan.

Kemudian tunggu seseorang untuk bersarapan bersama. Bukan skandal. Hahaha.. Tunggu my adik ipaqlah. Saje buat kontroversi. Lepas sarapan pergi kedai dia dan kemudian balik rumah. Cuaca mendung aje hari ini. Memang apa aku rancang nak buat tak menjadilah nampaknya. Sebab lebih tertumpu ke arah katil. Ngelat sungguh!

Jam 12.30 aku keluar ke depan taman beli makanan. Nak masak memang taklah. Makan laksa dan beli mocha untuk santapan tengahari.

Makan sambil layan drama paling sweet. Drama Sha dan Shah. Sweet gile. Tersenyum-senyum sendiri masa menonton tadi. Terbaik. Lepas makan smabung buat kerja. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Nama pun budak Fyda bila buku tertinggal mestilah tak senang hati dibuatnya
Kesian... tapi bila dah ada buku mesti legalah kan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart