SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, January 10, 2016

Sabtu Di Batu Pahat

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Enti kedua untuk hari ini. Tengah rajin baiklah aku tulis entri auto published. Senang kan. Sekurang-kurangnya aku tak biarkan blog ini tidak dikemaskini. Blogger tegar katakan. Tegarlah sangat. Terpaksa buat sheduled entri sebabnya aku tak ada masa nak mengadap blog setiap masa. Ada projek lain yang perlu aku selesaikan dalam tempoh beberapa bulan ini. Tak terkejar rasanya tapi dek kerana minat apa je mesti kita buat jugakkan.

Semalam, dalam jam 10.00 pagi kami empat beranak bertolak ke Batu Pahat. Asben ajak pergi kenduri kawin di sana. Dekat kuarters dia tinggal. Tak sedap pulak katanya tak pergi. Lagi pun bolehlah aku dan anak-anak tengok tempat tinggal dan tempat kerjanya. Sepanjang tiga bulan lebih dia di sana, aku belum pernah menjejakkan kaki ke Batu Pahat.

 Kami sampai dalam jam 12.00 tengahari.

 Ini pinggan aku yang sudah berisi dengan nasi dan lauk-pauk.

 Pelamin sekarang memang style gini kan. Cantik.

Ini kawasan perumahan kastam.

Persekitaran kuarters. Ini bahagian depan kuarters asben aku.

Kemudian kita orang ke pejabat asben.

Dari Batu Pahat, kami singgah Muar. Macam biasalah singgah Muar sebab nak beli mee bandung untuk di bawa balik. Beli lebih untuk mak ayah aku. Dalam jam 5.00 petang kita orang sampai rumah mak. Lepak kejap rumah mak kemudian kita orang balik rumah. Banyak kerja tengah menunggu kat rumah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart