Sunday, January 10, 2016

Kembali Berhujung Minggu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

10.1.2016

Selamat pagi semua. Ahad kembali lagi. Barulah berkesempatan mahu menulis di blog ini. Kekangan masa makin menjadi-jadi dengan penambahan kerja. Sedang menguruskan sesuatu projek baru untuk tahun ini. Moga dipermudahkan segala urusanku dan dilancarkan segalanya.

Rutin aku kembali seperti sediakala. Tak best! Roomate sudah kembali bekerja setelah seminggu berlibur. Aku kembali berdikari menguruskan anak-anak. Jadi marilah isi ruang-ruang kosong itu dengan pelbagai aktiviti. Hari ini macam-macam kerja sebenarnya yang sedang menunggu. Mahu sambung menulis, mahu melipat kain baju yang menimbun, mahu vakum rumah, mahu mop rumah, mahu gosok baju sekolah dan baju kerja aku. Macam-macam yang mahu aku lakukan dengan tulang empat kerat ini.

Pagi-pagi ini menulis adalah masa yang sangat sesuai. Otak tengah segar belum lagi berserabut. Belum kacau-bilau. Hehehe...Kena pandai bahagikan masa walaupun kadangkala tersasar, Kerja yang paling tak suka adalah melipat kain baju. Itu kena cari feel betul-betul. Tengah serba-salah sebab berbakul-bakul baju tak lipat. Kadang aku jeling, kadang buat-buat tak nampak. Ahakkkssss...Bibik!!!!

Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: