Wednesday, May 8, 2019

Menuju Ke Pejabat

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Ini adalah gambar pagi semalam sewaktu dalam perjalanan ke tempat kerja. Kebetulan minggu ini suami kerja shif pagi jadi dapatlah kami pergi saing ke kerja. Bila suami pelawa mahu menghantar, apa lagi. Aku terus bersetuju. Bagai orang mengantuk disorong bantal. Begitulah.

Bila ada yang menghantar, dapatlah aku mengambil gambar. Selalu bila kena memandu sendiri memang tidak berkesempatan mahu mengambil gambar-gambar permandangan. Tempat baharu haruslah diambil gambarnya sana sini.

Buat kenangan.

Manalah tahu nanti balik Melaka boleh ditatap gambarnya dan berbisik sendiri.

'Aku pernah hidup merantau.'

Inilah jalan untuk aku ke pejabat. Sudah sebulan aku melalui jalan ini. Pada mulanya aku begitu cuak untuk ke kerja sendiri. Sampaikan aku cakap dengan suami aku nak naik grab sahaja ke kerja. Hari pertama memandu sendiri ke kerja, aku ikut belakang suami.

Memang fokus betul waktu itu sebab nak menghafal jalan. Pergi dan balik. Waktu balik aku cubalah guna aplikasi Waze. Mujurlah sekarang ada kemudahan itu. Jadi tidaklah susah hati sangat. Sekarang alhamdulillah, aku sudah menghafal jalan pergi dan balik. Tidak perlu menggunakan waze.

Sikit hari lagi aku mahu belajar untuk ke IKEA pula. Hehehe. Apa-apa pun tempat sendiri juga yang lebih menyeronokkan.  Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: