Saturday, May 25, 2019

Kisah Ramadan: 10 Ramadan 1440

Asslamualaikum.

10 Ramadan 1440 tiada apa yang istimewa pun. Hari itu seingat aku punya keletihan sebab aku balik masak ala-kadar saja. Mulanya, anak-anak ajak makan KFC tapi aku betul tak larat nak keluar balik. Kononnya nak pergi lepas maghrib tapi sebab hujan tak jadilah kita orang keluar.

Belum biasalah nak keluar memalam kat tempat orang. Suami kerja pula itu. Sudahnya hari itu kami berbuka goreng nugget sahaja. Cuma tak ingat aku ada masak nasi ke tidak. Dah tak boleh nak recall sebab banyak sangat cerita tangguh.

Siap tulis kad raya.

Ini sahaja yang aku goreng. Makan ini pun dah kenyang. Itu yang tak meneruskan niat ke KFC. Aku cakap dengan anak-anak esok sahaja kita pergi sebab esok nak balik Melaka jadi aku tak masak. Begitulah ceritanya.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: