SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, August 24, 2015

Rezeki Buat Encik Suami

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Lagi sejam mahu makan tengahari. Hari ini tak tahu makan apa tengahari nanti. Tengahari ini aku mahu kongsikan sedikit berita gembira untuk aku dan keluarga. Berita gembira kerana asben dinaikkan pangkat. Suratnya dapat pada minggu lepas.

Aku diberitahu melalui whatsapp. Waktu itu sedang berkemas-kemas mahu pulang. Selepas aku sudah thumb print, segera berlalu mahu menuruni tangga. Waktu itulah aku terdengar bunyi mesej masuk. Aku lihat skrin telefon bimbit dan tertera nama asben. Dia hantar whatsapp. Gambar pula tu. Aku berdetik dalam hati malasnya nak download. Kemudian mesejnya masuk lagi. Disuruh tengok juga.

Akhirnya mahu tak mahu aku download juga. Beberapa ketika juga aku tatap skrin telefon. Betul ke apa yang aku lihat. Sampai dalam kereta, siap boleh termenung. Hati melonjak gembira kerana kenaikan pangkat namun bila dilihat penempatan asben ada sedikit kelemahan diri.

Asben kena bertukar ke Johor dan dia akan melapor diri pada 1 September ini. Alhamdulillah syukur kepada Allah Taala. Bersyukur atas kurniaanNya da rezeki yang diberikan untuk kami.

Semoga dipermudahkan segala urusan kami sekeluarga. Selepas ini kami akan duduk berjauhan cuma berjumpa pada hujung minggu saja. Tak tahu macam mana keadaannya dan aku pun tak boleh nak gambarkan macam mana keadaan aku menguruskan anak-anak seorang diri. Moga diberikan kekuatan dan kesihatan yang baik.

Sesungguhnya setiap kesukaran diiringi kemudahan. Amin...Biarlah bersusah-susah sekarang, bersenang-senang kemudian. Demi tugas kami terpaksa berkorban. Semoga kami dapat menjalani kehidupan kami sebaik mungkin dan diberi kekuatan untuk melaluinya. Amin...Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

say congrats to apen ekk :)
nanti minta pindah la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart