Tuesday, August 25, 2015

Nayli Bawah Jagaan Aku

Teks : Fyda Adim
Foto : Koleksi Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi selasa semua. Minggu akhir bulan ogos. Minggu depan sudah melangkah ke September yang bakal mengubah rutin harianku sepenuhnya. Nanti akan aku kongsikan bagaimana aku menguruskan anak-anak serta menguruskan diri sendiri tanpa suami di sisi. Moga semuanya dalam keadaan baik-baik saja.

Baiklah, entri pagi ini kisah anak buah aku yang aku jaga untuk beberapa hari dan beberapa malam. Masa tu adik ipar sudah sarat da menunggu masa melahirkan. Kemudian adik ipar dah kena admit sebab baby dok mengeras. Huh! Kak ipar yang over. Aku kan memang orang selalu cakap over. Jadi nayli di bawah jagaan aku. Nasiblah budak kecik tu okay. Pertama kali dia tu tidur dengan orang lain. Tak pernah lagi berasingan dengan umi dengan abinya.

Masa ni jemput dia orang kat sekolah. Aku drive kereta adik ipar sebab masa tu tidur rumah mak asben yang hantar.

Masa ni Nayli tidur rumah aku. Memang aku cukup menjaga emosi cik kak ni sebab dia ni penangis.

Kak long kawasan. Masa ni masing-masing sudah bersiap sebab mahu keluar makan.

Suka tengok gambar ni yang menunjukkan keceriaan anak-anak di wajah mereka.

Bawaklah makan kat sini. Boleh dia orang bermain kat playground.

Kak long berdua ni memang suka bergambar.

Dua orang lelaki yang penting dalam hidup aku. Ammar suka sangat buat mulut lagu tu kalau suruh bergambar. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: