Pages

Tuesday, May 22, 2012

~Outing Dengan Mak dan Ayah~

Sabtu lepas aku dan asben nak ke Jusco Bandaraya.  Lepas tue aku tel mak nak ajak sekali.  Sebab mak dok sorang jea kat rumah.  Ayah pi kenduri, adik aku balik kampung.  Lepas maghrib aku tel mak suruh siap-siap rupanya mak dah siap dah.  Saje bawak mak kuar sebab dah lama mak tak gi jenjalan sebelah malam.

Sampai rumah mak, ayah aku pun balik dari kenduri rumah jiran.  Aku ajak ayah pi sekali.  Memula kita orang nak ke Jusco sebab asben aku nak cari barang.  Setelah lama berlegar-legar di Jusco dan mak ngan ayah aku banyak menunggu kita orang membeli barang.  So dia orang duduk jea sementara menunggu kita orang.  Lepas sudah settle kita orang ke Pak Putra untuk makan roti nan.

Adriana dan nenek.  Sedang menunggu order.

Dengan atok pulak.  Mama tukang mengarah jea.  "Nana, amik gambar dengan atok pulak."

Inilah makanan yang diorder.  Ini cheese nan untuk aku.

Mak makan cheese nan dan ayah aku makan capati.

Adriana nak jugak nenek suap.  Adriana kurang makan asyik nak minum air jea.  Lepas sudah makan kami pun balik.  Hantar mak dan ayah balik rumah dulu dan kami terus pulang ke rumah.  Itulah aktiviti kami untuk sabtu lepas.







                                                                                                                           

2 comments:

adianiez AIDA said...

insya'Allah weekend ni baru aida outing dgn emak abah hi hi hi... last weekend outing dgn mak mertuaku :)

.:fyzz:. said...

sedapnya roti nan tuh...
sonok kan sekali sekala spend time ngan ayah n mak..
ayah saya payah skit..selalu bz ngan biznes dia..mak ja ok..:)