Monday, August 20, 2018

Candy Booth Di Masjid Tanah Melaka

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Saja nak berkongsi tentang job candy booth. Masih lagi menerima tempahan tetapi job ini telah diambilalih oleh adik-adik aku. Aku sekadar jadi orang belakang tabir aje. Tak turun padang pun. Sebenarnya nak berhenti dah bisnes ni tapi sebab jiwa masih lagi sayang dan aku suruh adik-adik aku ambilalih. Barang dah banyak, biarlah dia orang teruskan selagi dia orang berminat.

Semalam, job di Masjid Tanah untuk majlis perkahwinan. Setakat ini, untuk marketing dan menjawab segala mak nenek mesej masih aku lagi. Bila on baru aku serahkan pada adik aku. Aku nak berhenti bukan apa, sebab kesuntukkan masa. Memandangkan suami kerja jauh, masa untuk aku uruskan agak terhad. Ada banyak juga yang aku terpaksa tolak pada mulanya. 

Tapi bila adik-adik nak ambilalih aku on balik. Masuk tahun ini kiranya tahun kedua aku buat candy booth ni. Banyak juga yang aku belajar daripada menjalankan bisnes ini. Sebab minat. Itu aje. Aku ingat bagaimana aku memulakan bisnes candybooth ini. Mulanya aku cuba-cuba saja iklankan di instagram. Mungkin rezeki Allah bukakan ada pula orang nak tempah. Waktu itu pula barang kelengkapan belum sepenuhnya mencukupi. Aku sanggup beli e-book fasal candy booth daripada seorang kenalan blogger. Dia memang pengusaha bisnes candy booth. Aku banyak belajar daripada dia. 

Yelah, rezeki masing-masing telah ditetapkan Allah. Mungkin bukan rezeki aku sepenuhnya di sini. Sambil-sambil bolehlah. Walaupun dari sini aku banyak belajar berinteraksi dengan orang, jumpa macam-macam orang, cara berkongsi dalam berniaga telah banyak buka mata aku. Apa-apa pun perlu kita ingat di mana permulaan kita.

Mari tengok gambar candy booth semalam.







Beberapa keping gambar candybooth untuk tatapan. Hasil kerja adik-adik aku. Tahniah untuk team Defyra Crew. Untuk warga Melaka yang mahu menempah candy booth bagi sebarang majlis keraian, bolehlah sms/whatsapp pada aku di nombor 017-6741270 (Fyda Adim).

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

adianiez AIDA said...

in shaa Allah.
setakat ni lom ada majlis aida buat.
if ada, pasti aida tempah :)