Tuesday, August 21, 2018

Malaysia Membaca

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Entri kedua untuk hari ini. Aku nak menyahut seruan Dr. Maszlee Malik, Menteri Pendidikan Malaysia berkenaan tanda pagar Malaysia Membaca. Beliau mahu jadikan Malaysia sebagai sebuah negara membaca tahun 2030. Memang bila sahaja aku lihat post ini lalulintas di dinding muka buku, perasaan teruja menerpa dalam diri. Kebanyakkan kawan-kawan muka buku menyahut seruan beliau.

Aku pun turut terjebak sekali. Memang kena sekali dengan jiwa aku. Sebagai seorang yang pencinta buku, aku mahu juga menyenaraikan 10 buah buku kegemaran. Namun untuk entri ini aku senaraikan 10 buah buku yang sedang dalam giliran untuk dibaca. Style membaca bila umur sudah meningkat. Tidak fokus kepada satu-satu buku.

#MalaysiaMembaca

No automatic alt text available.
Inilah 10 buah buku yang sedang dalam giliran untuk dibaca. Semoga aku dapat habiskan pembacaan aku untuk tahun ini. Kesemua buku-buku di atas kecuali Natrah adalah kepunyaan aku sendiri. Natrah tu aku pinjam daripada isteri kawan pejabat. Mujurlah ada yang berkongsi minat yang sama. Seronok tau kalau dapat jumpa dan berkawan dengan orang yang mempunyai minat yang sama. Boleh tukar-tukar buku.

Korang dah baca berapa buah buku tahun ini?

Aku sedang baca novel Surat Bersampul Perang sambil diselangi baca buku kumpulan cerpen remaja, Gadis dan Cermin Masa Depan.

Jom membaca! 
Selamat membaca korang.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


4 comments:

#JMBELOG said...

SELAMAT MEMBACA

ajax85 said...

Semoga impian aok tercapai..

adianiez AIDA said...

sgt tak dpt kongsi hobi lah, fida.
aida tak minat baca novel.
tapi kak Nurin boleh join acik fida nyer.
kaki novel!

as samsudin said...

Uikss...sekali baca 2 buku ke? Hebat...
As ada banyak buku yang xbaca lagi... ada tu dah 10 tahun beli...huhu