Monday, August 13, 2018

Menonton Pulang

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Sabtu lepas, aku berkesempatan untuk menonton filem Pulang di panggung wayang. Setelah beberapa bulan menunggu filem ini ditayangkan di panggung, akhirnya setelah beberapa hari filem itu ditayangkan barulah aku berkesempatan untuk menonton. Itu pun rancang punya rancang dengan member. 

Pada mulanya rancang, member akan bawa anak kecilnya yang berusia lima bulan. Aku pula nak bawak mak aku sebab mak kata dia teringin nak tengok kisah benar.

Jadi, aku pun rancang mahu meninggalkan anakanda berdua dengan apak dia orang. Hari sabtu apaknya ada di rumah. Sementara aku keluar kejap untuk menonton Pulang. Kalau ajak apaknya mesti tak mau. Orang tak tengok cite melayu kekdahnya.

Tersenyum sebab nak dating dengan Abang Remy Ishak.

Mujur tak ramai orang senanglah beli tiketnya.

Gambar aku lagi. Cerita ini yang paling aku teruja nak tengok dan sememangnya ternanti-nanti.

Kami bertiga. Gambar diambil oleh anak sulung aku.

Anakanda berdua ikut akhirnya sebab nenek ada. Bila kakak ikut adik mesti nak ikut. Sudahnya aku angkut semua. Dua jam aje pun tapi berharok nak keluar.

Tiket jam 3.40 petang. Sementara belum masuk bergambarlah selagi boleh.

Kami berempat. Pertama kali mak ikut tengok wayang dengan cucu-cucunya.

Ada baby pun sanggup kawan angkut sekali. Mujur dua orang anaknya lagi tidak dibawa sekali. Aku juga yang kalah dengan rengekan anakanda. Huh. Tak pelah, ada masanya memang nak ‘me time’ tapi kalau momen indah dan bahagia tak sampai hati nak tinggalkan anak-anak.

Itu sahaja perkongsian petang ini. Nanti aku review tentang Pulang. Entri tempoh hari review novelnya, aku akan review filemnya pula.

Jangan ditanya kami menangis atau tidak?

Dak Adik pun menangis. 
Seriously. 
Dia menangis. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim





1 comment:

Warisan Petani said...

Lepas ni bolehlah tenguk cerita hantu kak limah pulak