Sunday, August 26, 2018

Menang Barangan Eksklusif Pulang

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Sejak filem Pulang, aku dan isteri officemate suka bersembang. Sembang dengan isterinya. Bukan dengan suaminya. Aku kenal isterinya sejak kami join lari. Kemudian dia pula personal shopper IKEA. Aku pernahlah kirim dia beli barang masa nak raya hari itu.

Kemudian, dia pula minat baca novel. kami bertukar-tukar pinjam novel dan tukang sebar novel yang menarik dan juga menyebarkan drama-drama best. Itulah yang mula berkawan. Baru-baru ini, berkongsi cerita fasal Pulang tak habis-habis sebab konsep tak boleh 'move on'. Filem itu sangat menghantui diri. Kita orang masing-masing macam terkilanlah kisah percintaan dia orang. Soalan 'kenapa', 'kenapa', 'kenapa' asyik berlegar-legar dalam kepala.

Dia mula pergi tengok Pulang dulu. Kemudian baru aku pula pergi menontonnya. Dia siap pesan bawa tisu. Sepaket tisu aku bawa. Kalau tak cukup tisu aku lap guna tudung aku aje. Kebetulan, aku terperasan satu peraduan kat insta. Aku pun kongsi juga dengan dia. Jadi gigihlah kami upload gambar tiket wayang bersama tanda pagar yang diminta.

Rezeki juga. Aku dapat mesej kat insta. Terus whatsapp kat kawan tu. Dia memula frust. Kemudian aku suruh tengok kat mesej request. Sekali dia pun dapat. Seronok member. Sekurang-kurangnya adalah kenangan 'Pulang' dengan kami. Tempoh hari aku dah menang novel Pulang berserta dengan tandatangan Remy Ishak.

Inilah barangan eksklusif Pulang yang dimenangi. Ada orang tanya hadiahnya apa. Aku jawab hadiahnya Abang Remy. Hahaha. Sehelai t-shirt Pulang yang dimenangi. Jadilah. Alhamdulillah. Dapat hadiah walaupun sekecil mana pun dah cukup bahagia di hati. Pulang memberi kesan di hati dan berjaya bawa pulang hadiahnya. Hehehe.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim