Pages

Monday, September 4, 2017

Selesai Urusan Hari Ini

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai bloggerians.

Selamat malam semua. Selamat sampai rumah. Sampai rumah kami laki bini pengsan. Haha. Walhal menganto adik ipaq pi belajaq. Dekat aje pun. Key El je pun tapi letihnya mengalahkan jalan jauh. Suami biasalah, dah panas-panas pasti migrain menyerang. Sabo ajelah. Yang nak belajo sorang yang menganto seangkatan. Itu biasa. Teruja kan.

Esok dah keje ye?
Macam tak boleh nak terima kenyataan. Kahhh...

Kembali ke pangkal jalan. Tak suka cuti lelama. Bukan apa. Cuti lelama tok laki ada. Jadi suasana tu sudah lain. Esok kembali nak serasikan diri balik masa tok laki tak dak. Memang kemurungan jawabnya.

Mari persiapkan fizikal dan mental untuk esok. Lima hari cuti kan, memang terasa keliatan mahu memulakan hari. Pasti serba-serbi tak kena. Cuti lama, suami pun cuti lama. Tujuh hari di rumah. Esok kembali dia bertugas. Nak cari momentum sediakala pasti susah.

Aturan langkah hari ini untuk memenuhi cita-cita orang. Moga pintu cita-cita aku akan tercapai jugak. Langkahlah ke hadapan, jangan berundur lagi.

Sebelum itu, nasi lemak untuk perut aku.

Kami empat beranak berhenti di kawasan Rehat dan Rawat Ayer Keroh. Suami tu beria membelek daging liat.

Selesai urusan adik ipar, kami pulang ke Melaka semula. Memang tak berjalan mana sebab esok sudah mula sesi persekolahan dan sesi pekerjaan. Empat kereta yang pergi menghantar tapi kami semua sendiri-sendiri. Tidak berkonvoi. Kami tiba di Melaka dalam jam 6.00 petang tadi. Alhamdulillah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: