Pages

Tuesday, September 5, 2017

Outing Laki Bini

Assalamualaikum.

Hai bloggerians.

Selamat pagi semuanya. Selamat memulakan hari ini yang pasti dalam keadaan mood isnin walaupun sudah selasa. Hehe. Bukan selalu dapat cuti panjang begini. Cuti merdeka sambung dengan cuti raya haji ditambah cuti sabtu ahad dan ditambah lagi cuti khas. Memang heaven sesangat. Tambah lagi minggu lepas cuti sekolah. Tidaklah aku terkejar-kejar menguruskan anak-anak.

Agak santailah sikit. Memandangkan anak-anak balik rumah neneknya (rumah mak mentua), aku dan suami berjalanlah. Dating kononnya. Tak kemana pun. Duduk bersantai kat kedai. Makan-makan, minum-minum dan borak-borak. Macam kat rumah ko tak boleh berborak. Haha.

Feeling amik angin malam gitu. Bukan selalu pun nak dapat masa begini. Sesekali ini yang sangat berharga. Teringat zaman bercinta. Jadi pupuklah kembali.

Wajah yang semakin berusia.

Ambil angin di tepi Sungai Melaka.

Saje aje suami aku tak pandang kamera.

Jus epal susunya sangat sedap.

Spageti aglio olio pun sedap.

Ini menu suami. Lupa dah namanya.

Malam tu kami sedondon mengenakan jeans. Kononnya. Suami suruh pakai sekali.

Lewat malam juga baru kami pulang ke rumah. Mengambil angin malam minggu yang begitu menenangkan. Menyaksikan suasana malam yang masih sibuk dengan kenderaan dan umat manusia. Itu sahaja titipan pagi ini. Sambung lagi dengan kisah lain. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: