Thursday, June 22, 2017

Plan Berbuka Puasa Yang Menjadi

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Selamat tengahari. Muncul dengan entri ketiga. Hari ini mood bermalas-malasan. Ini memang sungguh. Nak cakap apa cakaplah. Jasad saja di pejabat. Jiwa bergentayangan. Hati dan badan sudah tidak bersekongkol. Terkenang-kenang kerja kat rumah yang belum seratus peratus siap dikemas.

Kudrat ini makin ke penghujung sangat menduga. Keletihan melampau-lampau pulak. Jadi kerja banyak tertangguh. 

Baiklah, sebelum tu mari aku nak ceritaka lagi kisah berbuka puasa. Kali ini berbuka dengan kakak sepupu dan anak-anaknya. Perancangan di saat akhir. Selalunya yang rancang saat-saat akhir akan jadi.

Aku makan nasi dan lauk paprik.

Kebetulan anak buah aku balik dan duduk lama kat Melaka. Itu yang ajak berbuka sekali. Tahun ni dia raya rumah mentua dia. 

Kami seramai tujuh orang hari itu. Kebetulan suami aku ada program berbuka jabatan, suami kakak aku pun sama. Makanya sang-sang isteri pandai-pandailah bawa diri dengan anak-anak.

Kandungannya sudah nak cukup bulan. Doakan anak buah saya selamat melahirkan ye kengkawan.

Hat dua lelaki ni habis dia orang kerjakan kamera handphone aku. Yang besar Syahmi. Yang kecik Ammar.

Begitulah lagi kisah Ramadhan aku. Bila tak ada tempat nak dituju, berbukalah bertiga di rumah. Kalau tidak bersantailah di mana-mana. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: