Pages

Wednesday, June 21, 2017

Berbuka Puasa Di KFC

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Selamat pagi. Ramadhan akan kian hampir ke penghujungnya. Sebak. Sayu. Rindu pasti akan menghantui nanti. Hari ini kita sudah 26 Ramadhan. Semoga kita dapat melakukan ibadah hingga ke hujungnya dan berpeluang bertemu Syawal.

Masih lagi mahu bercerita kisah iftar. Sehari selepas berbuka di rumah mak, esoknya aku dan anak-anak berbuka di luar. Berbuka dengan adik ipar dan anak-anaknya. Kami ke Tesco aje sebab aku bercadang lepas berbuka nak terus beli baju raya anak-anak.

Maklumlah hari tu duit bantuan khas kewangan (BKK) masuk. Jadi aku mahulah belikan anak-anak baju. Tak tunggu asben. Lambat kalau tunggu dia. Tak bergerak jadinya.

Beratur panjang masa ni. Sabar ajelah.

Kami berenam.

Adik ipar dan anak-anaknya, Nayli dan Naura.

Ini semua pun dah tahu siapa. Hihi...

Usai berbuka kami membeli-belah.

Selesai urusan menghabiskan duit. Dapatlah si Adriana dan si Ammar 3 helai baju dan sepasang kasut. Jadilah. Aku beli mana yang perlu aje.

Begitulah serba sedikit persiapan raya. Sekadar ala kadar. Pagi raya kami pakai emerald green. Baju bridesmaid masa anak buah aku kahwin. Jimat di situ. Lagi pun aku mesti pakai empat jam pertama sahaja. Sebabnya baju aku tu kebaya. Memang taklah aku nak bergentayangan ke sana ke sini dengan kebaya. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

LYAfrina said...

Lya settle sblm puasa dlu. Beli time murah², nmpk murah beli n simpan raya..