Pages

Wednesday, June 14, 2017

Berbuka Puasa Di Secret Recipe

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua. Hai bloggers.

Selamat malam semua. Baru berkesempatan untuk menulis. Bulan puasa ini semangat nak menulis agak suam-suam kuku. Nak kejarkan benda lain. Jadi kenalah ketepikan hal menulis ini dulu. Semalam pun tulis entri sebab itu entri berbayar. Jadi kenalah siapkan jugak. Blogger picisan macam aku, kalau dapat projek gitu memang sedikit teruja. Walaupun dibayar dengan nilai yang sedikit tapi lepaslah nak beli dua buah novel atau nak beli tudung pun lepas.

Bersyukur. Rezeki itu didatangkan dalam pelbagai bentuk. Entri kali ini pasal berbuka dengan kawan. Selagi belum habis Ramadhan, akan ada kisah berbuka di mana-mana saja. Sebagai kenangan akan datang yang mungkin kenangan itu tidak dapat diulang lagi.

Kejadian ni dalam minggu lepas. Dah lupa Ramadhan yang ke berapa. Aku dapat whatsapp daripada Adda ajak berbuka bersama sebab hubbynya ada hal dan terus berbuka dengan kawan. Jadi bila sang isteri berhadapan dengan situasi begitu, sibuklah sang isteri mencari teman berbuka. Yelah, berbuka sorang diri memang agak sendu. Jadi kami janji mahu berjumpa di Secret Recipe. Sebab Adda kata nak tempat yang sejuk. Maklumlah dia ada anak kecik. Kenalah makan di tempat yang selesa.

Itu kawan aku, Adda dan anak nombor duanya.

Sekali lagi.

Beramai-ramai. Sewaktu ini sedang menunggu makanan tiba.

Nana dan anak Adda yang sulung.

Menu untuk anak-anak.

Berselera budak ni makan.


Epal kasturi kalau tak silap air yang aku order ni. Sedap dan menyegarkan tekak.

Aku pesan tomyam. makan sampai sendat perut. Allahuakbar. Bukan apa, makanannya banyak sekali. Ini memang kegemaran aku bila ke Secret Recipe. Sesekali melangkah ke sini bolehlah melayan tekak. Kalau selalu memang melayang duit. Baiklah, itu sahaja entri malam ini. Menyusul dengan entri lain pula. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: