Monday, June 19, 2017

Cerpen Tersiar Dalam Utusan Malaysia

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Selamat pagi semua dan salam 24 Ramadhan 1438. Sekejap sahaja masa berlalu. Kita sudah 24 hari menjalani ibadah puasa. Ramadhan kian hampir ke penghujung. Terasa sayu pula hati ini. Ramadhan akan meninggalkan kita. Semoga ibadah kita diterima olehNya.

Sabtu lepas, sewaktu aku sedang bersiap mahu menghantar Adriana ke sekolah, peti mesej dari FB berbunyi. Aku lihat dan baca kirimannya. Rupanya ada khabar gembira untuk aku di pagi sabtu yang indah.

Cerpen aku bertajuk Rindu di Hati Abah tersiar dalam Utusan Malaysia. Alhamdulillah. Cerpen yang aku nak sangat tersiar akhirnya telah tercapai. Hati girang tidak terkira. Sebaik mengucap terima kasih pada insan yang menyampaikan khabar itu, aku terus khabarkan pada geng sewasap yang banyak membantu dan memberi dorongan serta semangat untuk aku terus menulis.

Inilah keratan akhbar yang diambil. Bagi penulis baharu dan penulis picisan seperti aku, bila nampak nama sendiri memang perasaan itu sukar diungkap. InsyaAllah, akan datang mana tahu ada peluang lagi.

Itu sahaja entri untuk hari ini. Sekadar berkongsi kegembiraan. Semoga aku akan sentiasa ada momentum untuk terus menulis. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: