Sunday, May 7, 2017

Ammar Ke Klinik Gigi

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Hai semua.

Baru berkesempatan mahu menulis. Hujung minggu biasalah dengan bermacam-macam pekerjaan. Ditambah pula dengan Adriana demam sejak selasa. Jumaat lepas bawak dia ke klinik dan doktor suruh dia amik darah. Petangnya pula bawak Dak Adik ke klinik gigi memandangkan gigi depannya sudah goyang.

Jumaat lepas memang lawatan ke klinik saja. Aku kerja. Suami yang uruskan anak-anak. Aku dilaporkan menerusi aplikasi whatsapp saja. Kejap-kejap suami hantar gambar. Hehehe. Kalau masa dia kerja, aku pula yang begitu. Berderet gambar aku hantar pada suami.

Jadi kali ini nekad bawa Ammar ke klinik gigi. Pertama kali bawa dia, gagal. Dia meronta-ronta dan menangis. Mama dia pulak ikut. Memang tak jadi benda. Sudahnya pulang dengan gigi yang tidak bertampal.

Sadis gitu!

Proses cabut gigi sedang berlangsung.

Selamat sudah proses mencabut gigi.

Terus boleh makan aiskrim. Semua gambar-gambar ni suami hantar. Jadi aku tukang ceritakan aje di blog sebagai kenangan aku sendiri nanti. Bila sunyi-sunyi, blog ini akan dibaca semula. Mengimbas memori katanya.

Itu sahaja coretan petang ini. Nanti bersambung lagi. Ada beberapa entri yang mahu ditulis. Entri malam bbq, entri shor vacation di A Famosa. Apa lagi ye? Nanti fikirkan. Sekian dan wassalam. Bye...

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: