SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, August 29, 2016

Sehari Sebelum Majlis

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat pagi. Entri kedua untuk hari ini. Sebelum masuk bulan September, baiklah aku tulis cerita yang berlaku pada bulan Julai. Sebelum entri-entri yang ada dalam folder draf akan sedia kekal mereput di draf. Banyak sebenarnya cerita dalam draf.

Baiklah, dimulakan dengan entri yang ini dulu. Seperti yang sedia maklum, teman baik aku Myra Mokhtar sudah selamat bergelar isteri orang. Dia bernikah seminggu selepas kita menyambut Aidilfitri.

Sehari sebelum majlisnya, ayah aku pula masuk hospital. Aku dah jadi tak keruan. Mana fikirkan ayah, mana nak kejarkan majlis dia pula sebab aku dah janji nak set up candy booth untuk majlis perkahwinannya. Petang hari jumaat, dia nikah hari sabtu pagi, aku pergilah ke Dewan Penjara Sg. Udang untuk set up candy boothnya.

Suasana dalam dewan masa petang tu.

Masih ada orang masa ni sebab mak andam sedang pasang pelamin.

Si Adriana pun menyibuk jugak masa tu.

Adriana dan Myra Mokhtar.

Aku pula bergambar dengan Myra Mokhtar sebelum dia bergelar isteri esok harinya. Kiranya ini gambar akhir aku dan dia semasa bujang. Hehehe.

Inilah tempat candy booth.

Pelamin sudah siap dipasang masa ini.

Malam tu aku gigih memakai inai. Dah mengantuk tapi aku pakai juga. Kalau tidak nanti tak rasa perasaan orang kahwin tu. Hehehe. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



2 comments:

yaya cendana said...

ya Allah ya tuhanku..dugaan semua ni yee awak..tak ape...yg penting smue selesai...doakan saya pula yee...

jemput singgah blog saya, harap sudi join http://www.yayacendana.com/2016/08/skinfood-worth-rm200-set-korean-beauty.html

mira mokhtar said...

seronok cerita awk...nak lagi cite psal myra mokhtar tu hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart