Tuesday, August 30, 2016

Persiapan Perkahwinan Anak Buah

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat petang. Majlis perkahwinan anak buah aku hanya berbaki tiga hari sahaja lagi. Majlis pernikahannya akan berlangsung pada hari sabtu ini selepas asar. Malamnya pula majlis berinai dan ahadnya pula majlis resepsi.

Selasa lepas, aku cuti memandangkan anak buah aku juga cuti. Kami merangcang untuk menyiapkan hantaran perkahwinannya. Masa sudah suntuk jadi terpaksa juga buat hari itu. Hari itu memang kita orang pulun habis.

Sebelum menyiapkan hantaran kita orang pulun nasi lemak dulu. Agak-agaklah kan apa yang akan jadi kalau dah ko mencekik nasi lemak.

Kabus-kabus rindu yang menunggu giliran untuk dibalut.

Anak buah aku sogok secawan teh susu untuk aku.

Baru bertiga yang buat kerja tapi dia punya riuh macam tiga puluh orang.

Semangat masing-masing. Poyo je lebih ni.

Sebahagian kabus yang sudah siap.

Antara hantaran yang sudah siap dihias.

Aku siapkan benda alah ni untuk candy booth.

Semuanya sudah siap diprint.

Tag makanan pun sudah siap diprint dan digunting.

Sebahagian makanan yang sudah dibeli untuk diletakkan pada candy booth nanti. Itu sahaja persiapannya. Nantikan pula ceritanya pada majlisnya pula. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments: