SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, August 10, 2016

Kisah Setiap Pagi

Assalamualaikum.

Pagi semua. Hari ini aku kerja. Badan kembali sihat walaupun tidak sepenuhnya. Selsema masih lagi menghantui diri. Srot sret aje bunyinya. Kalau selsema faham-fahamlah mesti tangkap kepala. Berdenyut-denyut kepala ni.

Dalam pada badan tak berapa nak sihat, tugas hakiki menghanar anak-anak ke sekolah tetap berjalan seperti biasa. Bukan perkara mudah menjalankan tanggungjawab tanpa suami di sisi. Aku kagumlah pada ibu-ibu yang kental menguruskan anak-anak tanpa suami di sisi.

Entri ringkas aje pagi ini demi merealisasikan impian kembali menulis di sini. Rindu yang teramat. Ini pun belum kembali sepenuhnya. Buat lepas gian aje dulu. Banyak yang sudah tertangguh. Mungkin lepas kenduri perkahwinan anak buah aku akan kembali sepenuhnya. Artikel Zalora pun belum lagi dapat disiapkan. Susah betul mahu mencuri masa.

Ini gambar minggu lepas. Sempat amik waktu ini sebab lama sangat kat traffic light. Suatu ketika dulu waktu aku mula-mula ada kereta setelah bertahun-tahun punya lesen, aku takkan u-turn kat depan ni. Nak ke pejabat aku kena u-turn kat traffic light ni. Aku sanggup ke kanan terus dan pusing dekat roundbout depan Seri Negeri. Orang Melaka dah tentu-tentu tahu. Sanggup pusing jauh sebab tak nak u-turn. Dalam fikiran aku, lepas ke tidak kalau aku u-turn. Imiginasi ko macam ko bawak trellar aje kan. Gedik sungguh. Itu dululah. Sekarang dah pandai u-turn uolls. Hehehe...

Salam pena,




1 comment:

Mrs. A said...

Salam kenal.
Blogwalking sini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart