SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, August 30, 2016

Myra Mokhtar Dah Kawin

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Entri ini adalah sambungan daripada entri ini. Majlis resepsi Myra Mokhtar berlangsung pada 16 Julai 2016 bersamaan hari sabtu. Hari pernikahannya juga jatuh pada hari yang sama dan majlis penrikahannya berlangsung pada sebelah pagi. Sebenarnya itu majlis perkahwinan kakaknya. Memandangkan orang tuanya suruh buat sekali, makanya dia kongsikan hari bahagianya bersama kakaknya sekali.

Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar walaupun pada mulanya dia agak kalut sikit. Bertemu jodoh dengan seorang askar dan proses perkahwinannya memerlukan beberapa prosedur yang agak rumit. Baru aku tahu nak melangsungkan perkahwinan dengan askar bagaimana caranya. Hatinya lega saat sebelah lelaki selesai urusannya.

Pagi tu aku terus ke dewan. Sepatutnya aku nak ke masjid untuk menyaksikan detik-detik bahagia kawan aku saat diijabkabulkan, namun apakan daya. Aku perlu menguruskan candy booth pengantin. Lagi pun lokasi masjid tidak berapa aku tahu jalannya.

Kawan Myra Mokhtar kirimkan gambar ini melalui whatsapp. Alhamdulillah. Itulah yang terdetik dalam hati sewaktu menerima kiriman gambar ini. Kawan aku dah kawin!

Kami selaku bridesmaid.

Pelamin untuk pengantin.

Candy booth yang ringkas buat mereka. Last minute planning, ini saja yang termampu dilakukan.

Photobooth yang terletak di luar dewan.

Kami berempat sempatlah jugak bergambar depan photobooth walaupun aku ke hulu ke hilir melayan tetamu dari pejabat.

Pengantin-pengantin yang cantik menawan.

Yang baju coklat lelaki dan perempuan itulah mak ayah pengantin.

Gambar penuh photo booth.

Ini bergambar pula dengan kawan-kawan lama pejabat. Sebelah kanan dah bersara, sebelah kiri sudah bertukar tempat kerja.

Bergambar dengan pengantin pula.

Pengantin bersiap sedia mahu diarak masuk ke dalam dewan.

Kakak Myra Mokhtar bersama pasangannya.

Myra Mokhtar bersama pasangannya pula. Bukan main melebar senyuman si Myra Mokhtar.

Pengantin bergambar bersama kawan-kawan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Melaka termasuklah aku juga. Begitulah ceritanya untuk hari bahagia Myra Mokhtar dan suaminya. Sebulan dah pun dia memegang status puan. Tahniah dan semoga berbahagia, berkekalan hingga akhir hayat dan dikurniakan cahayamata yang ramai. Hehehe....

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart