SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, June 8, 2016

Trip To Johor Bahru

Salam.

Selamat tengahari semua. Entri yang aku dah tulis siap-siap dekat telefon bimbit kemudian publishkan aje. Kena juga menulis entri yang banyak tertangguh.

Tapi entri ini belum berapa nak basi sebab kejadiannya berlaku sabtu yang lepas. Dua hari sebelum kita menyambut Ramadhan. Dari minggu lepas, asben ajak jalan pada hari jumaat tanggal 3 Jun 2016. Memandangkan pejabat ada potluck, aku ajak pergi hari sabtu.

Sebelum bertolak keluar dari tol Ayer Keroh, singgah sarapan di warung dekat Durian Tunggal. Makanan kat warung ini boleh tahan sedap.

Mamat ni kalau makan memang tak menoleh kiri kanan. 

Masa kat tol dah mula sesak.

Nasiblah kita orang guna smart tag.

Perjalanan ke selatan tanah air pun bermula.

Anak-anak sudah lena di tempat duduk belakang. Kereta comel makanya tidurlah gaya itu.

Tempat pertama yang kita orang sampai.

Ramai pengunjung sudah memenuhi tempat membeli-belah ini.

Aku baru kali pertama menjejakkan kaki ke sini.

Keluar masuk beberapa kedai. Asben tanya nak hadiah apa untuk besday aku. Beberapa pilihan yang diberi dan akhirnya aku memilih seutas jam tangan. Sebabnya jam boleh simpan lama.

Cubaan untuk bergambar. Masa ni dah kepenatan.

Tengok anak-anak pun dah terduduk.

Adriana beli sehelai seluar di Poney. Walhal kat Melaka aku tak pernah pun masuk butik ini. Ini semua gara-gara ternampak pelakon si Ashraf Muslim dengan isteri pertamanya. Sudahnya aku dah rupa stalker dalam butik tu. Hahaha.

Dari JPO, asben bawa ke Kg Melayu Majidee. Maklumlah sejak dia berkhidmat di Negeri Johor, dia lebih arif tempat makan yang best.

Layankan murtabak. Mulanya nak makan murtabak cheese tetapi dah habis pula. Murtabak yang biasa pun dah sedap.

Selesai makan asben bawa ke Stulang. Lepak-lepak situ.

Anak-anak bermain di bawah, aku dan asben duduk di atas aje.

Tengok budak berdua tu.

Family potret kami tahun ini. Hehehe.

Kemudian sebelah malam jalan-jalan depan istana. Cantik sungguh!

Air pancut yang mewarnai keindahan malam itu.

Family potret lagi. Bukan senang asben nak ajak bergambar. Hehehe.

Kemudian masa untuk makan malam. Asben bawa ke Medan Steamboat. Ramai orang.

Ini yang aku pilih untuk kami empat beranak. Sedap kuah cicahnya.

Pesan sotong kangkung. Dah lama tak makan sotong kangkung.

Aku pesankan mee maggi yang dicelur dengan sup untuk anak-anak. Sedap jugak supnya. Pendek kata hari itu memang modus operandi kita orang adalah jalan-jalan cari makan. Seronok bila dapat jalan-jalan begini bersama yang tersayang. Kita orang sampai Melaka lagi lima belas minit mahu ke jam 2.00 pagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,


1 comment:

ayu Ismail said...

Samalah kita fyda...jjcm ke jb..belum sempat nak tulis lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart