SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, June 1, 2016

Hari Cuti Yang Menyeronokkan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah....

Selamat tengahari semua. Entri kedua untuk hari ini menyusul. Entri ni aku taip malam tadi. Dua gus sekali entri aku taip. Selebihnya sudah tak mampu nak menulis sebab ada tugasan lain yang menunggu. Dapat tulis dua entri dalam blog pun dah kira baik.

Baik ke? Puji diri sendiri. Semalam aku cuti. Tujuan utama aku cuti sebab nak teman mak ke klinik. Mak ajak sebab mak aku tak berapa nak dengar. Jadi aku temanlah mak masuk bilik doktor sekali. Kalau aku ada senang sikit untuk berkomunikasi.

Nasib cuti sekolah, jadi tak adalah nak terkejar-kejar. Jalan pun tak berapa nak sesak. Aku bangun pukul 6.30 pagi. Siapkan diri kemudian siapkan anak-anak pula. Adriana kena bersiap sebab pukul 9.00 pagi dia ada kelas tuisyen.

Aku keluar rumah lagi sepuluh minit pukul 8.00 pagi. Hantar Adriana pergi rumah mak sebab ada pakcik sebelah rumah mak yang hantar dia ke kelas.

Kemudian aku terus ke Poliklinik Peringgit. Mak dah tunggu kat klinik. Awal pagi lagi mak dah keluar ikut adik. Adik aku hantar mak ke klinik jadi bole amik nombor awal. Darah mak naik sikit. Sebab tak cantik keputusan mak kali ini, sebulan lagi mak kena datang klinik.

Dari klinik ke pasar besar. Sarapan kat sana.

Kemudian beli barang untuk masak laksa nyonya jumaat ini. Cari udang, cari kerang.

Balik rumah mak, aku jadi babysitter jap. Ini masa tidurkan anak buah aku dekat pangku aku. Penat menggoyangkan kaki sebab nak bagi dia tidur.

Dalam jam 3.00 petang, anak-anak buah aku yang kebetulan cuti jugak semalam datang rumah mak. Kita orang janji nak keluar. 

Minta tolong anak buah aku pamkan tayar.

Pergi pejabat pos dekat Aeon Bandaraya sebab nak tukar lesen memandu.

Lesen yang lama. Dah tukar pun pada yang baru. Betapa tembamnya pipi masa tu.

Selesai urusan di pejabat pos, kita orang ke food court. Aku dah kelaparan, makanya makanlah nasi.

Kami berenam. Tiga orang handle tiga orang kanak-kanak. Macam-macam gaya. Bila ada yang bergaduh, kejap baik. Kemudian menangis pula. Pening kepala mak nak.

Dari Aeon kita orang pergi kedai adik aku. Lepas situ sambil minum big cup.

Bila berkumpul ramai-ramai, memang tak lekang dengan bergambar.

Sebelum pulang kami bergambar lagi. Kita orang lepas dari pukul 5.30 petang sampai 7.00 malam. Berborak dan bergelak ketawa tak henti-henti. Seronok betul semalam. Hilang stress kejapan. Itu sahaja perkongsian untuk hari ini. Semoga kegembiraan ini akan berkekalan dan keakraban ini berterusan antara kami. Sayang korang semua!

Salam pena,



1 comment:

Mia Kassim said...

mesti riuh rendah lah melayan budak2 tu kan .. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart