SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, June 19, 2016

Diari 12 Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat malam semua. Jam menunjukkan 10.04 malam. Aku menaip melalui telefon bimbit. Menunggukan si Ammar habiskan kerja sekolah bahasa cinanya. Punya bersopan santun dia menulis. Tak tahu pukul berapa habisnya. Semalam aku sibuk tak ada siapa nak hadapkan dia. Inilah makannya.

Jumaat 12 Ramadhan, aku terus balik rumah. Memandangkan asben ada dia yang ambil alih tugas menjemput abak-anak. Ringan sikit beban di bahu. Tapi dengan syarat aku kena masaklah. Kira macam drama Cinta 11 Syarat. Hahaha...Jadi sebelum sampai rumah aku singgah kedai runcit depan taman. Teringat kat rumah ada udang. Ting!

Menu pertama air tanganku yang sudah bermain-main di minda sejak di pejabat lagi.

Sayur wajib ada!Sayur campur je. Campak-campak aje pun.

Daging goreng kunyit yang tak berapa kunyit sangat. Nak cepat tak lama perapnya.

Ini juadah berbuka puasa jumaat hari tu. Dua jenis lauk hujung tu jiran aku bagi. Punya banyak lauk. Lepas berbuka pergi family store nak beli barang singgah rumah emak hantarkan lauk sikit.

Dari Family Store singgah rumah kakak sepupu. Dapatlah jumpa dengan anak-anak buah yang sengal. Sempat bergambar di luar rumah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart