SUKA ENTRY DI SINI???

Sunday, June 12, 2016

Menu Yang Sempat Dimasak

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat malam. Hari ini menu berbuka korang apa?Aku berbuka makan nasi lemak. Berbuka kat rumah mak. Al maklumlah hari ahad kan hari bertiga.

Dua hari cuti di rumah tak sempat nak membelek blog bagai. Sibuk dengan kerja-kerja rumah yang ada. Minggu ni settle lipat baju walaupun dua kali trip.

Menu berbuka sempatlah juga masak walaupun seringkas yang boleh. Masih ada beberapa menu yang sempat aku siapkan.

Menu untuk ramadhan ketiga. Mee basah. Permintaan ayahanda. Aku masak kat rumah mak.

Menu untuk ramadhan keempat. Asben balik. Haruslah masak gempak sikit. Kononnya nak menyambut kepulangannya. Akan tetapi belum sempat disambut dia sudah muncul. Sudahnya serta sekali aku di dapur.

Menu untuk ramadhan kelima. Hari jumaat aku berbuka di rumah mak mertua. Aku masak bubur jagung aje.

Semalam untuk ramadhan keenam. Aku masak nasi tomato serta adik-beradiknya. Telur rebus serta salad tu asben aku yang buat. 

Begitulah kisah aku sepanjang beberapa ramadhan ini. Esok sudah mula kembali menjawat rutin hakiki. Semoga berjalan dengan lancar. Sekian dan wassalam.

1 comment:

Mia Kassim said...

Wah macam2 menu ye :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart