Thursday, June 23, 2016

Kisah Sebelum Ramadhan

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah.

Selamat petang. Lagi beberapa minit mahu berbuka. Aku tengah melangut dekat Pizza Hut tiga beranak sementara menunggu kedatangan asben dan juga kawan asben sefamily. Jadi untuk memenuhi masa yang senggang ini aku pun updatelah entri-entri yang tertangguh di dalam draft.

Empat hari sebelum menyambut Ramadhan adalah ulangtahun kelahiran aku. Dah tua. Genaplah 33 tahun usiaku. Dah masuk zaman remaja purba. Hihihi...Selalu si Myra Mokhtar kata aku dah tua.

Kebetulan masa ulangtahun kelahiran jatuh pada hari khamis. Asben balik berhujung minggu.

Dia bawak balik mee racun. Sedap sekali.

Kemudian dia belikan kek SR. Aku memang request sebenarnya. Dah lama tak makan. Asben aku memang tak tahu sesi buat kejutan. Dia memang patern tanya aku nak apa.

Menu kami malam itu bagi meraikan ulangtahun kelahiranku. Ini pun dah cukup bila meraikan bersama tersayang. Segalanya lebih bermakna. Hadiah pun asben tanya masa pergi JPO. Dapatlah aku seutas jam tangan. Alhamdulillah. Seadanya aku menerima. Sekian dulu. Wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

1 comment:

adianiez AIDA said...

happy belated bday fida :)
moga ceria sentiasa.
bahagia di samping apen dan anak2.