SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, April 13, 2016

Tetamu Dari Negeri Di Bawah Bayu

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Dua minggu lepas aku menerima kehadiran tetamu dari 'Negeri Di Bawah Bayu." Kawan aku ni aku kenal masa aku kerja di Putrajaya. Kami pernah dua kali pegi kursus bersama. Dia pun pernahlah ikut balik tidur rumah aku di Melaka. Masa tu rumah mak akulah.

Seminggu sebelum dia ke Melaka dia whatsapp aku. Tanya pasal hotel. Adalah beritahu hotel yang berkenaan. Dia nak duduk hotel berdekatan dengan Banda Hilir. Dia sampai hari jumaat. Jadi aku whatsapp dia. Nak ke tidak aku bawak dia pusing-pusing Melaka. Taklah pusing sangat pun sebab dah malam kan.

Jumpa dia dan terus bawak makan malam di kedai asam pedas.

Kami dengan keluarga masing-masing.

Selepas makan kami ke Melaka River Cruise.

Bergambar dulu sebelum naik cruise. Asben aku tak ikut dia tunggu di jeti hujung sana.

Kami sudah menaiki cruise. Aku pun fefeling pelancong.

Suka budak berdua ni. Tapi muka Ammar tak nampak pun macam suka. Hahaha...

Permandangan di Sungai Melaka.

Ini di penghujung sungai. Kemudian bot akan pusing semula. Kami turun di jeti di sini.

Kemudian ke Jonker Walk. Tak pernah pergi pun. Inilah pertama kali kami orang Melaka menjejakkan kaki ke sini.

Salah satu tempat yang ada di Jonker Walk. Itu sahaja entri untuk pagi ini. Bersambung dengan entri yang lain. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

aida teringin nak gi hotel tepi sungai tu.
yg ada tempat tinggi tu.
lom ada slot.
kata nyer murah semlm kurang rm160 :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart