Tuesday, April 12, 2016

Majlis Doa Selamat Dan Kesyukuran

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi semua. Bersambung lagi dengan kisah 2 April 2016. Masih belum tamat lagi ceritanya. Mabuk juga mahu menulis dengan beberapa bahagian. Kena juga dibahagi-bahagikan entri sebab terlalu banyak gambar. Mahu muntah hijau kalau cerita satu entri. Orang yang menulis pening, orang yang membaca pun lagi bertambah pening.

Dalam jam 2.00 petang, selepas Zohor orang surau pun sudah tiba. Asben jemput sekali orang surau cuma baca doa saja kali ini kami jemput pakcik aku untuk mengendalikan majlis tersebut.

Orang surau sudah pun tiba. Masa ini pakcik dan makcik aku dalam perjalanan. Berhenti solat. Dalam sepuluh minit juga menunggu mereka pun tiba.


Menunggu apa lagi masa ni aku pun tak pasti. Tahu ada je gambar dalam kamera. Adik aku yang tukang tangkap gambar.

Majlis doa selamat pun bermula.

Inilah pakcik aku.

Kaum hawa di luar. Aku masih lagi ke hulu ke hilir memastikan semuanya sudah siap.

Biras-biras dan sepupu.

Setelah di dalam, tetamu dijemput makan di khemah. Kena pasang khemah sebab kalau semua di dalam memang tidak muat. Kalau ada khemah tetamu agak selesa. Separuh boleh makan di khemah, separuh boleh makan di dalam. Tidaklah terlampau sesak.

Ok, entri seterusnya dengan majlis hari jadi pula. Next....

Salam pena,



No comments: