Monday, April 18, 2016

Aktiviti Sepanjang Tiga Hari

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat pagi. Malam tadi sukar mahu melelapkan mata. Aku cuba melelapkan mata sedari namun tidak berjaya. Dalam kepala fikir macam-macam. Entah jam berapa aku terlelap. Yang pasti waktu jam menunjukkan 1.00 pagi aku masih lagi terkebil-kebil seorang diri. Anak-anak di sebelah aku sudah lama beradu.

Walhal cuti tiga hari sebab jumaat cuti umum untuk Melaka. Itu pun ada lagi kerja yang tidak dihabiskan.

Nak kejar untuk cookies, nak kejar due date 25 April ini. Baru dapat pelawaan untuk menyiapkan sesuatu. Entah berjaya atau pun tidak. Sekurang-kurangnya aku mencuba kan.

Ini rupa emak beranak empat. Hihihi...

Khamis mal jumast ksmi ke dataran MBMB sempena malam Melaka Berselawat.

Sebelum tu singgah makan di Subway. Pertama kali mencuba. Hari jumaat tidak ke mana-mana. Aku sibuk dengan kerja rumah. Asben masak mee goreng. Malamnya ke rumah mertua.

Menu sabtu. Chicken chop dan adik beradiknya. Hihihi...😝😝

Memasak sambil menjaga budak empat orang tu. Sabtu tu kedai adik aku ada event. Itu dia minta tolong aku jagakan anak-anaknya.

Kemudian dalam 6.30 petang keluar. Nak hantar anak-anak buah aku.

Lepak Little Nana Cafe.

Melayan tekak. Big cup yang boleh disapati di Little Nana.

Pencuci mulut.

Dalam perjalanan pulang kereta buat hal. Mereput tunggu bantuan.

Anak dara berdua yang membantu aku siang tadi. Yang sorang tu ala-ala diva. Siap berspec bagai.

Makan dalam dulang. Menunya nasi tomato serta adik-beradiknya.

Keluar jenjalan setelah seharian mereput kat rumah. Kereta sudah dibetulkan. Habis melayang ringgit malaysia.

Singgah sini. Dah janji dengan anak-anak.

Kemudian pergi rimah mak. Bawakkan nasi tomato. Masa ni sedang duduk bersama ayahanda sambil tengok dia makan dan aku ikut makan sekali. Itu sahaja aktiviti sepanjang tiga hari. Sekian. 

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: