Monday, April 11, 2016

Beberapa Jam Sebelum Majlis

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah....

Selamat petang semua. Ini semua adalah entri autopublised ye. Dari entri pagi tadi. Semalam gigih menulis menyiapkan kesemua entri. Tak nak bertangguh. Kalau bertangguh lagi memang sampai sudah tak akan ada entri ini.

Gambar memang banyak. Nak muntah dibuatnya. Gambar dalam handphone lain, gambar dalam kamera lain, gambar dari event planner lain. Itu belum diambil kira daripada handphone masing-masing. Mahu tak termuntah. Pening mak nak.

Ini cerita pada hari kejadian.

Sabtu, 2 April 2016.

Beberapa jam sebelum majlis bermula. Persiapan demi persiapan memang tak henti-henti. Selagi belum bermula memang ada aje kerjanya.

Wanita yang ayu bertudung hitam itu adalah biras aku. Dia yang banyak membantu aku dari awalan lagi. Dia buat topper cake, buat prop, brownies dan juga makanan.

Kanak-kanak ribena yang sibuk ke hulu ke hilir dengan belon minionnya.

Nayli anak buahku.

Kanak-kanak yang ada di rumah aku sejak jumaat. Empat orang ni pun sudah kecoh.

Emak ramai anak gitulah. Hehehe...

Birthday boy dan birthday girl.

Entah apa lagi yang dibuat birasku ini.

Aku pula membantu apa yang patut.

Susun candy booth tak habis-habis. Projek kita orang bersama.

Ini anak-anak buah aku. Dia orang mesti ada sebab dia orang banyak menolong aku jugak. Kalau dia orang tak ada memang tak cukup korum.

Dua jenis air yang boleh menjadi pilihan. Sirap dan air oren. Nama pun tema minion. Dengan bekas-bekas air aku tampal gambar.

Meja goodies. Goodies untuk kanak-kanak dan orang dewasa.

Bersungguh mak aku bercerita. Dengan tangan-tangan lagi. Berjubah merah tu kakak sepupu aku.

Masa ni sepupu yang bertudung merah pun dah tiba. Nenek saudara pun dah sampai. Nak tunggu pakcik aku dan orang masjid untuk baca doa.

 Apa lagi yang dia betulkan belon tu. Pagi tu dah satu belon pecah.

Adik ipar aku menyusun cupcakes sampil mengkelek anaknya.

Nasiblah ada mereka.

Awatlah adik ipar aku kenyit-kenyit mata? Hehehe..Adriana tu sibuk dengan kotak cupcakes. Dia handle part tu. Hehehe. Yelah, pagi tu peti ais tak muat, Adriana yang pergi hantar letak rumah sebelah. Begitu kisahnya sebelum majlis bermula. Terpaksa diasingkan beberapa entri sebab gambar terlalu banyak.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,




No comments: