SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, April 14, 2016

Petang Ini

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Lagi beberapa minit mahu menghampiri ke jam lima. Tidak sabar mahu pulang. Hari ini khamis seperti biasa asben pulang ke Melaka. seja selasa si Ammar bertanya hari apa. Sebab malam ni sudah berjanji dengan dia orang nak keluar. Kalau berpeluang mahu lepak di depan MBMB.

Sewaktu pulang anak-anak sudah nampak khemah-khemah didirikan di depan MBMB. Memandangkan esok adalah sambutan Melaka Bandaraya Bersejarah.

Kami warga Melaka cuti. Itu yang seronok jatuhnya pada hari jumaat. Sebab asben pun memang cutinya hari jumaat. Sangat sesuai untuk aku dan anak-anak.

Itu yang dari isnin anak-anak menghitung hari. Masing-masing dah set mind jumaat cuti. Jangan kata anak-anak aje, maknya pun sama. Sampai pagi tadi ketika bangun, dalam hati bercakap sendiri.

"Yeah, hari ni hari khamis. Esok cuti."

Gitulah. Bila duduk berasingan, waktu-waktu begini adalah yang paling berharga. Ammar pun mesti ingat bila khamis je papa balik. itu saja entri ringkas untuk petang ini.

Cantik sungguh bunga tulip ini.

Berhenti di sini dulu. Sebenarnya tak ada idea untuk menulis tapi hati tu kuat suruh menulis entri di sini. Jadi keluarlah entri yang ringkas ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

ayu Ismail said...

Akak pun sama...suka kalau cuti bersambung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart