SUKA ENTRY DI SINI???

Monday, April 11, 2016

Kek Hari Jadi Anak-anak

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Setelah lama tidak membaking sendiri kek, kali ini untuk majlis Ammar dan Nayli aku menanam azam untuk buat sendiri. Menanam azam berbulan-bulan ye. Dua biji kek tapi berbulan juga cuba mengumpul semangat dan kerajinan dalam diri.

Teruk betul bunyinya.

Memang dah lama aku tak bake sendiri kek. Yang lepas-lepas aku order je. Malas punya hal. Jangan marahkan aku, marah malas. Hahaha...

Jadi awal-awal lagi aku sudah mencari edible image minion. Maklumlah temanya minion. Jadi semuanya minion. Beberapa bulan memang minion bergentayangan dalam rumah. Pergi dapur nampak minion, pergi ruang tamu nampak minion. Nasiblah muka laki aku tak nampak macam minion. Huhuhu...

Inilah edible image yang aku beli secara online. Semuanya RM20 termasuk pos. Pagi sabtu tu memang lepas subuh aku terus ke dapur. Kek sudah siap tinggal nak deko. Wah, risau jugak takut entah apa-apa jadinya.

Ini hasil kek yang sudah siap dideko. Dekonya yang simple oleh pembuat kek amatur. Ini saja yang termampu. Ini kek butter dalamnya. Khas untuk anak teruna.

Ini pula kek untuk Nayli. Dalamnya kek coklat. Berposak jugak aku menyiapkan dua biji kek. Bila dah siap gembiranya bukan main. Seronok dapat siapkan kek untuk anak-anak. Kali ini berjaya tidak membeli. Semoga lepas ini dapat hasilkan kek lagi untuk yang lain. Lepas ni hari jadi siapa pulak?

Sekian dan wassalam.

Salam pena,



1 comment:

adianiez AIDA said...

tahniah fida.
aida? confirm tempah kek punyer.
oven pun da rosak. roti pun da lama x uli :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart