SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, October 15, 2015

Persiapan Kenduri Kahwin Adik Ipar

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa. Bismillah...

Selamat malam semua. Malam ini anak-anak masuk tidur agak awal. Itu pun sebab aku paksa dia orang tidur awal. Macam-macam kerja yang menunggu. Bila anak-anak sudah melenakan diri barulah dapat aku menitipkan satu dua entri di sini. Seperti biasa nak tidurkan mereka aku kena baring sekali dengan dia orang. Kalau tidak lambatlah dia orang tidur. Begitulah kekdahnya. Macam-macam 'style' anak-anak ni kan. Nanti bila masing-masing sudah besar, akan dirindui waktu-waktu sebegini.

Sebak pula.

Baiklah, berbalik kepada tajuk di atas seperti yang sedia maklum adik ipar aku akan bernikah jumaat ini, hari sabtu majlis resepsi sebelah perempuan dan ahadnya pula majlis resepsi sebelah lelaki. Adik ipar aku lelaki dan majlis kita orang hari ahadnya. Jadi tiga hari berturut-turut kami sekeluarga sibuk dengan majlis beliau. Walaupun untuk makanan diuruskan bahagian katering tetapi aku dan biras ada bercadang mahu adakan meja candy dan dessert buffet. Selain itu kita orang planning untuk photo booth juga. Maklumlah masa kakak-kakak ipar berkahwim dulu mana ada benda-benda ini semua.

Macam-macam kertas yang dibeli.

Ceria tengok kertas-kertas warna ni. Mencari idea. Sibuk menggunakan khidmat encik google.

Sebahagian kertas warna itu digunakan untuk membuat bunga kipas.

Ini adalah bunga tangan untuk dua orang 'flower girl' yang akan mengiringi pengantin nanti.

Aku siapkan juga yang ini. Jenuh mencari idea dan mereka. Susah juga bila tidak berapa pakar. Terkial-kial menggodek microsoft publisher.

Yang ini aku juga yang buat. Dah print baru perasan kenapa aku tulis 'BAR' tak tulis buffet atau booth. Tak apalah. Abaikan saja.

Ini pula tagging makanan di meja candy dan dessert buffet.

Buku tetamu untuk pengantin.

Tagging makanan yang sudah siap.

Ini pula kononnya aku nak cucuk atas cupcakes. Meriah sikit kan. Tunggu jelah apa rupa candy booth kita orang nanti. Bersemangat nak deko ni. Akan aku up di sini nanti. Begitulah kisah persiapannya. Hampir siap semuanya. Mudah-mudahan dipermudahkan sehingga majlis selesai. Sekian dan wassalam.

Salam pena,








2 comments:

Masitah Samsudin said...

Amboi... memang kreatif...
Seronok kan buat persiapan kenduri sekarang ni...mcm2 ada.. tak sama macam zaman dulu...

lovely said...

semoga semuanya berjalan lancar Amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart