SUKA ENTRY DI SINI???

Tuesday, April 7, 2015

~Berkelah Di Sagil~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan bismillah...^____^

Selamat tengahari semua. Hari ini mata agak terang dan punya semangat sikit untuk menitip sesuatu di blog ini. Selalunya masa rehat begini aku bantai tidur. Aku dan tidur memang tidak dapat dipisahkan. Blog aku ini sudah dianaktirikan. Memang rasa malas semacam mahu bercerita di sini. Ini seru menulis dah masuk dalam badanlah.

Ini kisah cuti sekolah tempoh hari. Kami tidak bercuti ke mana-mana. Cuma hari sabtu, sehari sebelum sekolah dibuka asben ajak berkelah. Kami hanya ke Sagil aje. Tak jauh mana pun. Bangun pagi seperti biasa siapkan bekalan makanan yang mahu dibawa.

Masa ni dalam perjalanan ke Sagil. Kakak merajuk tak mau bergambar.

Tiket masuk ke Gunung Ledang Resort.

Pengunjung ramai juga waktu tu. Asben dan anak-anak sudah mandi. Aku jadi mem jaga beg dan makanan. Kerja aku asyik makan je waktu tu.

Antara bekalan makanan yang dibawa hari tu. Ada nasi goreng, sandwich, kentang goreng. Apa lagi aku tak ingat.

Dah boring dok sorang-sorang aku turun amik gambar kita orang. Bolehlah style gini. Janji nampak kami berempat.

Mereka bertiga aje yang mandi. Aku tak mandi pun.Dah mandi kat rumah. Hehehe...Ok, tak lawak!

Setelah dua jam berendam, bersiap sedia mahu pulang. Dalam jam 3 petang juga kita orang bersiap-siap untuk balik. Aku adalah beli fridge magnet buat kenangan. Balik dari berkelah, kita orang singgah makan dekat Jasin. Kisahnya ada di entri INI. Tetiba teringat pada pastanya yang sedap. Itu saja titipan untuk tengahari ini. Bersambung lagi kemudian ye. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart