SUKA ENTRY DI SINI???

Wednesday, April 15, 2015

~Yong Taufu Mengisi Perut~

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat malam semua. Esok sudah kembali ke kerja. Nikmat sehari bercuti ini memang dihabiskan di rumah saja. Malam je keluar sekejap pergi Family Store. Bawang dah kehabisan. Nak tak nak kena jugak keluar.

Semalam kita orang empat beranak keluar pusing-pusing Melaka. Memang cadang nak makan luar. Esoknya tak kerja bolehlah jenjalan.
Mula-mula asben ajak makan murtabak singapore dekat Muar. Akhirnya tak jadi. Kita orang keluar lepas solat maghrib. Puas cari tempat makan semuanya macam tak berapa nak berkenan di hati. Terfikir nak makan KFC tapi seharian dok makan ayam sebab siang tu aku masak nasi ayam. Hujan pun turun lebat dalan masa kita orang mencari tempat makan.

Waktu tu dah dekat nak jam 10 malam. Aku cadangkan pada asben nak makan yong taufu. Akhirnya kereta meluncur ke Batu Berendam.


Kedai ni tutup jam 11 malam. Nasiblah waktu kita orang sampai masih dibuka. Ada juga beberapa pelanggan lain.


Datang makan sini mesti nak pesan coconut shake special.


Semangkuk besar yong taufu untuk kami empat beranak. Mangkuk kecil yang isinya mee tu aku punya. Makan panas-panas waktu hujan memang menyelerakan.

Itu sahaja perkongsian untuk malam ini. Pada orang Melaka nak cuba bolehlah ke kedainya yang terletak di Batu Berendam berhadapan warung yang jual coconut shake tepi jalan. Memang sedap yong taufunya. Cubalah.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim
posted from Bloggeroid

1 comment:

ayu Ismail said...

sampai malam ya coconut shake ni fyda

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart