SUKA ENTRY DI SINI???

Thursday, April 30, 2015

Drama Bersiri Yang Diikuti

Teks : Fyda Adim
Foto : Carian Google

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Bismillah...

Selamat tengahari semua. Entri kedua menyusul untuk hari ini. Semangat apakah ini? Kerajinan apakah yang telah merasuk dalam diri ini? Semangat nak bercutikah? Baguslah kalau semangat menulis sudah kembali meresap ke dalam diri setelah beberapa lama ditarik.

Entri ni sahaja mahu berkongsi. Aku memang peminat tegar drama-drama melayu. Tegar yang amat. Tak mengacau atau menganggu hidup orang kan kalau aku minat terlampau dengan drama. Jadinya ini adalah beberapa drama melayu yang aku ikut. Drama yang ditayangkan di TV3 dan TV9.

Drama Hati Perempuan disiarkan di TV3 jam 7.00 malam. Pada mulanya tak mengikuti sangat dan tak berapa suka. Lama-kelaman tersuka pula. Drama ni memang ada persamaan dengan realiti. Mesti ada penyibuk, pengacau rumahtangga, peruntuh. Geram dengan watak Ku Lin tu. Psiko sangat.

Ajaibnya Cinta pun aku ikut perjalanan ceritanya. Semalam sudah tamat dramanya. Ini kesinambungan telemovie Mak Cun Pergi Spain tu. Macam tu kut tajuknya.

Drama Bencinta ni memang aku ikut daripada episod pertama. Bila dah ikut dari awal memanglah nak tengok sampai penghujungnya. Lakonan Fattah Amin pun ok. Pertama kali jugaklah aku tengok lakonannya.

Drama Ayuni Safira yang ditayangkan di TV9. Baru empat episod. Aku memanglah ikut sebab pelakon kegemaran aku berlakon. Dah lama tak tengok Aqasha berlakon. Jadi aku kenalah tengok sebab heronya. Ahaks...Itu saja entri merapu tengahari ini. Mahu lelap mata kejap. Sekian dan wassalam.

Salam pena,



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Angel Wing Heart